Blar i UiS Brage på forfatter "Trude, Hoel"
-
Hvordan inkludere barn med ulike forutsetninger i samtalebasert lesing av digitale bildebøker? En kvalitativ studie av barnehagelæreres erfaringer og refleksjoner
Sokn, Eldbjørg Døskeland (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;, Master thesis, 2018-06)Hensikten med studien har vært å se på barns vilkår for inkludering i samtalebasert lesing i gruppe i ulike media. Jeg ønsket å sette søkelyset på faktorer som kunne være av betydning for å støtte opp om barns deltakelse, ... -
Leseopplæring i norskfagets begynneropplæring med fokus på fagspesifikk lesekompetanse
Anne, Håland; Trude, Hoel (Journal article; Peer reviewed, 2016-04)Distinksjonen knyttet til generell og fagspesifikk lese- og skriveopplæring i fagene har fått fornyet interesse både i norsk og internasjonal sammenheng. Denne artikkelen diskuterer hva dette betyr i norskfagets ...